Nordic Walking, sportul care elimină stresul de la serviciu

Sport recomandat de medicii din Occident

21/03/2016

O jumătate de oră pe zi, de mers nordic, la ora prânzului este cu adevărat energizant, pune în mișcare toate rotițele și elimină stresul, ceea ce ne preocupă pe toți. Acest sport se adresează tuturor vârstelor și are efecte minunate, în special asupra celor care petrec multe ore în fața calculatorului. Costurile pentru a practica acest sport sunt minime (nu ai nevoie de un echipament special în afară de bețe) și poate fi practicat oriunde (în parc, pe trotuar, la munte sau la mare).

Nordic Walking, sportul care elimină stresul de la serviciu

În Marea Britanie, de exemplu, unele companii au trimis la cursuri proprii angajați pentru a se instrui în Nordic Walking și a ține ulterior clase pentru colegii lor. Alte firme încurajează angajații să practice mersul nordic pe drumul de acasă până la serviciu și înapoi. Indiferent de variante toate companiile încurajează în acest mod mișcarea în aer liber. 

Ce este Nordic Walking?

Istoria mersului nordic e destul de recentă. Provine din Finlanda, unde un student la Facultatea de Educație Fizică a început să studieze mersul nordic ca exercițiu de fitness și să testeze bețele ca pe un instrument de antrenament. Din 1997 a început să capete popularitate în toată lumea.

Mersul Nordic este o metodă nouă de mişcare în aer liber, care se adresează tuturor vârstelor. E pur şi simplu un mers normal la care brațele sunt solicitate mai intens ca urmare a utilizării a două beţe, cu funcţie de împingere. Spre deosebire de mersul normal, în mersul nodic sunt puși în mișcare 90% din muşchii corpului.

Beţele utilizate în Nordic Walking sunt diferite de cele de trekking, care au ca funcţie doar sprijinul. Prin acest tip de mers, creşte consumul energetic şi se reglează funcţiile sistemului cardio-circulator, fiind considerat una dintre cele mai complete şi la îndemână activităţi sportive. Se poate practica în orice anotimp și este ideal pentru persoanele care nu sunt obişnuite cu efortul fizic. Mersul nordic se poate practica oriunde chiar și pe asfalt. Bețele sunt dotate cu "pad-uri" din cauciuc care se pun (la alegere) atunci când mergi pe asfalt.

Care sunt beneficiile mersului nordic

La modul general, Nordic Walking favorizează echilibrul fizic şi mental, reglează sistemul cardiovascular ( scade tensiunea arterială şi reglează activitatea cardiacă) şi respirator, stimulează imunitatea și combate sedentarismul. La practicanţii mersului nordic percepţia de oboseală este mai scăzută. Sunt arse în special grăsimile, apoi carbohidraţii, ceea ce ajută la pierderea în greutate şi la tonifierea muşchilor, creşte rezistenţa la efort și ceea ce este cel mai important, combate stresul!

Contactul cu natura scade concentraţia hormonilor de stres iar faptul că se practică în grup, permite relaţionarea cu ceilalți,  îmbunătăţeşte starea de spirit, ajutând în combaterea anxietăţii şi depresiei, creşte stima de sine şi dezvoltă creativitatea. Nu în ultimul rând, practicarea mersului nordic ameliorează contractura din zona cervicală şi a umerilor, descarcă tensiunea musculară, protejează organismul de osteoporoză şi osteoartrită prin efortul moderat continuu care stimulează asimilarea calciului în oase şi producţia de elastină şi colagen, întârziind procesul de îmbătrânire.

În Occident, fiind un sport mai cunoscut şi „testat”, este recomandat de doctori şi pentru prevenirea unor boli, cum ar fi diabetul zaharat, osteoartritele (uşoare) şi osteoporoza (uşoară), obezitatea , leziunile picioarelor, accidentările din timpul efortul fizic, problemele psihofizice, infarctul, ateroscleroza, accidentele vasculare cerebrale, bolile neurodegenerative. 






comments powered by Disqus