Modelează-ți mușchii gambei în trei pași

Exerciții utile

27/09/2016

O pereche de gambe puternice te fac mai bun la sprint, alergare și sărituri. În plus, sunt un atu când porți pantaloni scurți. Fie că ai două bețe pe post de picioare și vrei să le faci mai puternice sau ai gambele ca două trunchiuri de copac ce trebuie sculptate, aceste exerciții te pot ajuta să-ți atingi scopul.

Modelează-ți mușchii gambei în trei pași

 

Ridicări pe vârfuri, pe stepper

mh0616_use_stu_36 mh0616_use_stu_37

Acest exercițiu îți sporește mobilitatea și îți lucrează mușchii picioarelor. Fă seturi a câte cel puțin 20 de repetări, numărând când ești pe vârfuri și când călcâiele ating podeaua. Continuă exercițiul într-un singur picior. Pentru mai multă stabilitate, ține-te de o bară sau de perete.

Ridicări din șezut

mh0616_use_stu_38

Acest exercițiu îți lucrează mușchii gleznei. Fă-l de 100 de ori (cinci seturi a câte 20 de repetări), de fiecare dată când faci antrenamentul pentru gambe. Nu ai niciun aparat la îndemână? Poți face exercițiul fără greutăți, executând mai multe repetări, cu pauze izometrice lungi: oprește-te când ajungi sus și îndreaptă degetele de la picioare spre tibie.

Sărituri cu coarda

mh0616_use_stu_40

Săritul corzii îți va tonifia gambele, va întări gleznele și îți va spori agilitatea și forța, în partea de jos a corpului. Alternează 30 de secunde de sărituri cu 30 de secunde de pauză. Fă 10-20 astfel de runde. Încearcă diverse variante, cum ar fi alergatul pe loc sau săritul de pe un picior pe altul.

 

Sfaturi oferite de BJ Gaddour, director de fitness Men’s Health SUA. Adaptare de Men’s Health România. Foto: Amy Lombard (deschidere), Steve Sanford (exerciții). 






comments powered by Disqus