Vânzările de mașini electrice au atins pragul de un milion unități vândute

Cele mai iubite modele sunt Nissan Leaf, Chevrolet Volt și Tesla Model S

24/09/2015

Pe o piață aflată într-o continuă creștere, vânzările vehiculelor electrice cât și celor hibride plug-in (PEV) au atins pragul de un milion de unități vândute la nivel global, conform unui studiu de piață realizat de site-ul hybridcars.com.

Vânzările de mașini electrice au atins pragul de un milion unități vândute

Conform studiului, vânzările primei jumătăți de milion de unități a avut loc până în Iulie 2014, când același site anunța vânzările timide ale unui segment nu prea curajos la momentul respectiv, surpriza venind la un an și două luni mai târziu, prin adăugarea altor 500.000 de unități comercializate la nivel global. Din aceste vânzări rezultă 62% vehicule electrice și 38% hibrizi plug-in (PEV). Astfel, comercializarea a circa 1 milion de unități a avut loc în 4 ani și 10 luni, comparativ cu vânzările autovehiculelor hibrid, ce au atins pragul milionului în aproape 10 ani. 

Potrivit Autoexpert, cele mai iubite modele sunt Nissan Leaf, Chevrolet Volt și Tesla Model S, iar cei mai mari amatori de vehicule electrice par a fi americanii, întrucât o treime din vânzările de vehicule electrice s-au efectuat în Statele Unite, urmate în proporție de 15% de China și 12% Japonia. 

Însă Europa nu se află mai prejos, o cerere interesantă pentru acest tip de autovehicule având loc în Norvegia, cu circa 65.000 de unități vândute, piață ce deține un obiectiv fix de a elimina până în anul 2025 vânzarea de mașini alimentate pe combustibil – benzină sau diesel, în urma unui proiect de lege adoptat și aprobat deja de Uniunea Europeană, cât și de curățarea parcului auto existent prin înlocuirea cu autovehicule electrice prin existența unui sistem de bonusare destul de atractiv pentru cumpărătorul de rând. Mai mult, nu doar autovehiculele personale sunt supuse acestei ordonanțe, modificările aplicându-se deja pentru transportul în comun. 

 






comments powered by Disqus